Tvåfåleln Tvebert

Den här lille karbaten hittade jag vid vårt garage. Frusen, vilse och hungrig. Jag är en sann djur vän så han fick så klart flytta in hos oss över vintern. Han presenterade sej så här för mej när han tinat upp och var mätt:

Jag heter Tvebert och är en Tvåfågel. Jag bor i en håla under en stubbe i skogen eftersom jag inte kan flyga. Om du är ute iskogen någon dag och är riktigt tyst och tittar och lyssnar noga kan du få se mej komma skuttande med två skutt itaget samtidigt som jag låter ungefär så här, äää-pipp...äää-pipp, (skutt-skutt) när jag letar mat och kompisar. Vi är inte så många Tvåfåglar så det är svårt att hitta kompisar, därför låter vi så annorlunda mot andra fåglar i skogen. Så vi verkligen hittar varandra.

Ha en bra dag i skogen, vi kanske ses om du har tur.

Tvebert

 
Mönstret på kroppen är från tävlingen på Amigurumi.ifokus.se, ögon, näbb och fjädrar är från Angry Bird (se tidigare inlägg), fötterna utgick jag från vingarna på drakmönstret. Det var lite pilligt men kul att skapa fritt.

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: