Gamla virkbeskrivningar

 För några veckor sedan så besökte vi en konfirmation och i bänkraden framför så satt en kvinna med en anorlunda kappa. Högst upp i nacken stod det odd molly. Kappan var virkad och jag tänkte att den måste jag hitta. Senare när vi kom hem så letade jag på nätet och hittade kappan, men oj vad dyr den var!!! över 2000kr!! Virkgalen som jag är så tänkte jag att det måste finnas mönster någonstans ute i cyberrymden så jag började leta. Efter lite letande hittade jag en sida som presenterar gamla beskrivningar, de hade massor av fina gamla mönster och faktiskt ett på en liknande kappa. Hm... kanske ett kommande projekt, fast garn till en hel kappa blir inte billigt. Får ge mej ut på nätet och leta billigt garn kanske? :-)
 
 
 
Så här såg kappan ut som jag såg i kyrkan, som jag sedan hittade på Odd Molly.
 
 
 
Här hittade jag det gamla mönstret på kappa.
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: