Herrljunga förr i världen 9/8-2015

Så var det åter igen dax för Herrljunga förr i världen på Hembygdsparken i Herrljunga. Även i år hade vi tur med vädret, soligt och skönt hela dagen. Här visades gamla fordon och maskiner av olika slag, hantverk i alla former och färger, hembakat och hemkokt, nyslungad honung och bivaxprodukter mm. Även i år deltog jag med mina virkverk tillsammans med några ur Hantverksgruppen i Vara. I år blev vi bara 4 st så vi lät bli vårt tält och fick varsin bod istället som hembygdsparken hade ställt i ordning.
 
Här är några bilder på hantverkarna i bodarna (som jag tog innan det öppnade), de övriga hanverkarna hade jag tyvärr inte möjlighet att fota då jag inte kunde lämna boden.
Hembydsföreningen sålde korv med bröd.
 
Hembygdsföreningen sålde böcker och vykort.
Tovat och stickat.
Sydda grytlappar och spishanddukar.
Bakat, inlagt och syltat.
Virkat och målat. (min bod)
Sytt, stickat, virkat och målat.
Honung och bivaxprodukter.
Stickat, virkat och sytt.
Flätade väskor av kaffe- och djurmatspåsar.
Smycken.
Bakat.
Trä och metall slöjd.
Glasfusing och smycken. (ursäkta att kameran inte hittade fokus)
 
 För mer bilder besök gärna Hembydsföreningens hemsida.

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: