Monark-märke

Strax före jul fick jag ett mejl av en släkting som undrade om jag inte kunde virka ett Monark-märke till en mössa. Klart jag hjälper till, alltid kul att göra något nytt efter eget huvud. Egentligen hade hen tänkt beställa ett vanligt sytt märke men det hade inte blivit av. Av en händelse så råkade hen se min modifierade mössa och tänkte att ett virkat märke skulle vara mer unikt. Någon vecka senare damp det ner ett brev i lådan med ett äkta märke att ha som mall, färgerna hade jag fått på en bild i mejlet. Ni må tro att det kliade i fingrarna att sätta igång.
 
Här är bilden på märket.
 
 
Här är bilden med färgerna.
 
 
Så här blev första försöket på rundeln, inte riktigt nöjd.
 
 
Så här blev andra försöket på rundeln, inte riktigt nöjd nu heller.
 
 
Tredje gången gillt, den här blev bäst så den fortsätter jag på.
 
 
Här har jag virkat på "vingarna"
 
 
Här är eclipsen där det ska stå MONARK.
 
 
Här är det färdiga märket.
 
 
Jag är riktigt nöjd med resultatet, och hoppas att min släkting blir glad. Återstår bara att sy fast det på mössan.

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: