Värmekudde spiralvirkad

När jag ställde ut mina virkverk på hem & Trädgårds mässan i Essunga 17/5 så fick jag en förfrågan om jag kunde göra en värmekudde liknande de sköldpaddor jag visade, fast den skulle vara större och rosa. Efter att jag avslutat de pågående projekten så började jag fundera hur den skulle se ut. Enbart enfärgad tyckte jag blev tråkigt så tre färgad fick den bli. Hittade ett mönster på rulltårta i Candy Magazin nr 10 som jag gick efter och lade till några varv till önskad storlek.
 
Här är de färdiga rundlarna.

Tillklippta rundlar till inner kudden.
 
Rundlarna ihop sydda, vrängda och sydda kanaler för att hålla fyllningen på plats.
 
Rundlarna fyllda med helt bovete och igensydda.
 
Nu är den ihopvirkad och klar med en bågig kant som avslutning. Klar för användning, ca 1 minut i micron så är den varm och go att lägga på ömma leder.
 
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: