Stickkafé och mini garnmässa

I onsdags förra veckan (30/9) besökte jag stickkafét på Blå Fågeln i Herrljunga för första gången. Cafét var fyllt till sista plats med handarbetande damer i varierade åldrar. Vanligtvis brukar det inte komma riktigt så många, men det berodde säkert på att de bjudit in en föreläsare till dagens träff. Dagens föreläsre var Susanne Liljelid som kom från Nossebro där hon och maken driver gården Kyrkås Guntorp och butiken Massor av garn. Hon pratade om garnhantverk och dess betydelse för hälsan och välbefinnandet som terapi och hobby. Hon hade även med garner till bra pris. Jag kunde inte låta bli att köpa multifärgat bommulsgarn som tillsammans med lämpligt lingarn kan bli fräcka disktrasor.
 
I lördags förra veckan (3/10) var det skördemarknad i Vara där lokala odlare sålde sina varor. Samtidigt så hade de lokala handlarna extra erbjudanden i sina affärer. Så även "min" garnaffär, som hade ordnat en "mini garn mässa" med bra mäss-priser och extra rabatter på ordinarie priser. Där passade jag på att köpa lingarn i matchande färger till de multifärgade jag köpte i Herrljunga tidigare i veckan. Köpte även två nystan av Tilda Bambu som jag ska testa att sticka några disktrasor av. Så nu har jag ytterligare material att göra disktrasor av, ska bara leta fram mina stickor som jag inte använt på flera år.
 
Här är några bilder på de garner jag köpte.
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: