Katt och Mus

För några veckor sedan fick jag en förfrågan av en kollega att virka figurer till boken "Min bok". Figurerna såg så söta ut att jag inte kunde motstå utmaningen. Katten i boken liknade ett mönster jag sett på nätet som jag gick efter. Efter lite letande så hittade jag även ett passande mönster för musen. Så nu var det bara att sätta igång. Med lite modifiering så blev katten som jag ville, dvs lite kortare och tjockare än originalet. Även byxorna på musen gjorde jag om så det blev så likt musen i boken som möjligt. Det var riktigt kul att göra dessa figurerna och jag är mycket nöjd med resultatet. Nu har de snart ett nytt hem att sprida lite glädje i.
 
Så här blev katten. Mönster hittade jag på Hjärtekatten.se.
 
 
Så här blev musen. Mönster hittade jag på Pysselboa.
 
Men musen var lite frusen så han fick några byxor att ta på sej.

Så fin han blev i sina nya gröna byxor.
 
Här är de tillsammans Katten och Musen.
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: