Ugglemössor

Ugglor har blivitmycket  populära i år. De syns på kläder, smycken, tyger, inredningsdetaljer mm. För ett tag sedan så hittade jag ett mönster på söta ugglemössor som jag bara måste testa att göra. Mönstret är på engelska och hänvisar till en garnkvallitté jag inte kände igen. Så jag fick testa mej fram till vilket garn och nål som var lämpligt. Första testen gjorde jag med garnet Raggi och nål 5mm. Enligt mönstret jag gick efter så skulle mössorna passa till barn ca 12-24 månader och 3-4 år. Men när de var klara så passade den minsta till en bebis  på ca 10 v och den lite större borde passa bebis på ca 3-6 mån. Garn och nål har stor betydelse för det färdiga resultatet. Får nog testa med grövre garn och nål nästa gång, men de blev fina ändå. Mönstret hittade jag HÄR.
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: