Virkhjälp

För några månader sedan frågade en väninna om jag kunde hjälpa henne att virka lite bakverk till hennes döttrar. I sin ambition att göra dessa själv hade hon köpt både material och böcker, men lilltösen (6 mån) var likt en kattunge väldigt intresserad av nystanen och gav inte sin mor en lugn stund att sitta och virka. Så vad gör man inte för sina vänner. Klart jag ville hjälpa till!
 
 
Jag fick hem mönster, vadd och garn och började virka. Gratis pyssel och nya mönster att testa, ett himmelrike för en virknörd som jag.
 
 
Efter många kvällar framför TV'n med virkning i händerna kunde jag i förra veckan lämna en hel kasse full med virkverk.
 
 
Det blev många olika bakverk, men jag kunde inte låta bli att testa några nya mönster på figurer också som lilltösen kunde leka med (en snarv och en drake). Virkverken har jag presenterat här tidigare efterhand som de blev klara.
 
 
Det blev inte mycket över av materialet, bara lite garn och vadden tog helt slut.
 
 
De blev nöjda och glada åt alla virkverk. Som tack för hjälpen fick jag ett Te-kit bestående av mugg, te-kula, "kul-fat" och Te med smak av jordgubbar och champange.
 
 
Tänk, nu kan jag få en smak av champange-frukost varje dag! Lyxigt gott!
 
 
Vem vet, det kanske blir fler virkhjälp-uppdrag framöver?
 
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: