Hallontårta med gömma

När jag letade efter nya projekt att virka så hittade jag en helt fantastisk tårta som jag blev inspirerad av att göra en egen variant av. Mönstret går att köpa på Ravelry, men efter att studerat bilden så testade jag att virka på frihand. Så här blev min tårta.
 
Lyft på tårtan och .... så ser du vad som gömts innuti
 
 
Tårtan går ju att variera efter eget tycke och smak i det oändliga, det är bara att låta fantasin föda. Botten gjorde jag 2-3 varv mindre innan vikvarvet och nästan dubbelt så hög som locket och vek sedan in kanterna så den blev stadig. Då får den plats inuti locket utan problem. Sedan virkade jag fast fm i vikvarvet som jag sedan virkade lm bågar runt i två varv. Sista varvet virkade jag 5st i första lm bågen 1fm i nästa lm båge varvet ut. Gräddkanten är en kedja av popcornmaskor som jag gjorde efter mönster som finns Här. Hallaonen är ett rör på 12m som är invikt så det blir ett hål i mitten. Mönster till bladen hittade jag Här.

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: