Krokodil virkning

Såg en video på en virk teknik som jag ville testa.
 
Här är en länk till en bra och tydlig video som visar hur jag gjorde. Här finns även fler bra videor för olika tekniker.
 
Så här blev mitt försök av tekniken, ett fräckt mönster och enkelt att komma ihåg. Det är bara att virka på.
Framsidan hela stycket...
 
...försoring...
 
...baksidan hela stycket...
 
...förstoring.
 
Så nu gäller det bara att komma på något lämpligt att använda tekniken till. Kanske en kudde, väska, sockar eller sätta fast runt en glasburk som blir en ljuslykta. Det är bara att låta fantasin flöda eller söka inspiration på nätet. Sök bara på krokodil virkning/mönster eller crocodile crocheting så blir det massor av träffar.

» Kommentarer
» Ann

Hej
Jättefint mönster! Jag skulle vilja göra det där runt en glasburk o ha det som ljuslykta men jag är lite ny på det här med att virka o undrar då hur man gör? Virkar man det till en stor fyrkant o syr på det efteråt eller kan man virka som en tub liksom o bara trä på det?
Mvh Ann

2016-08-03 // 13:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: