Vår och tvätt

Äntligen är det vår och härligt väder att hänga ut tvätt i för första gången i år.
 
Men vad hittar jag längst ner i korgen? Ett kvarglömt plagg från föregående tvätt (30)!!! Min sköna, goa, mjuka tröja!!! Gaaa!!! Den såg inte alls ut som innan. Stickade tröjor tål visst inte att hänga med i en 60-tvätt.
 
 Jag borde kollat att det var tomt innan jag stoppade in nästa tvätt. Nu passar den inte ens till en docka. Men jag har fått reda på att det går alldeles utmärk att tova i tvättmaskin, mycket enklare än för hand.
 
Tänker inte slänga tröjan, den ska upp på väggen som en tavla istället. Då har jag gjort en tavla i dubbel bemärkelse. Onödigt att gråta över något som det ändå inte går att göra något åt, bättre att göra något kul av det istället! Visar tavlan i ett senare inlägg när jag hittat en lämplig ram att montera den i.

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: