Syfestival i Borås

I helgen som var (26/9) så åkte min mor och jag till Syfestivalen i Borås. Där fanns det mycket att köpa, titta på och bli inspirerad av. Jag tänkte leta efter Lin/bommuls garn men kom ut med en jätte härva (2,9 kg) av trikågarn istället som jag ska virka en matta av eller två samt en passande virknål nr 10.
 
Här är en bild på det jag köpte (stort nystan va).
 
Det pågick även en massa olika workshops där man kunde prova på olika hantverk. Vi fastnade för tenntrådsbroderi, för det hade vi aldrig testat tidigare så det verkade intressant. Vi gjorde var sitt armband och jag är nöjd med resultatet. Fast det var ooootroligt svårt att sy fast flätan med den nästintill osynliga nylontråden, som hela tiden halkade ur nålen, men tillslut så gick det. Kände mej nästan som en av skräddarna i Sagan "Kejsarens nya kläder" som sydde med osynlig tråd och tyg. Det hade nog underlättat om jag hade tagit med mina läsglasögon (hm... åldern kräver tydligen det), eller så hade jag helt enkelt kunnat ta av dom vanliga och kika riktigt nära eftersom jag är närsynt. Synd att jag kom på det först när jag kom hem. Ska försöka komma ihåg det till nästa gång, eller så är det kanske dags att skaffa progresiva glasögon.
 
Här är en bild på materialsatsen från Butik tingeling som hjälpe till med workshopen.
 
Så här blev mitt armband.
 
För mer info och bilder gå in på www.syfestivalen.se
 

» Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: